Biuro projektowe i projekt Ekspertyzy i oceny techniczne Usługi Sprzedaż www.mmt.com.pl
       
 
Münch Mammut 2000
Silnik Münch Mammut 2000
Friedel Münch
Filmy
Junak Sahara
Automobilista 2006
Super Bike Polska
Świat Motocykli
   

 LINKI

www.muench-mammut-2000.com
   

(73433)

 

Münch Mammut 2000

Zasługuje na miano supermotocykla, i to nie ze względu na wygląd, ale również na osiągi i zaawansowaną technikę.

Produkowany w Polsce, w Ostrowie Wielkopolskim przez firmę Münch Motor Technik, Mammut jest ekskluzywnym motocyklem, którego wszystkie podzespoły wytwarzane są z najwyższej jakości materiałów i dostarczane przez najlepszych i najdroższych wykonawców. Owiewki, zbiorniki paliwa i błotniki wykonano z włókna węglowego, amortyzatory dostarcza szwedzka firma Ohlins, układ hamulcowy Spiegler, a osprzęt kierownicy - Magura.

 

 

Ojcami mmotocykla są Friedel Münch i Thomas Petsch.
Frieder Münch to konstruktor i pasjonat motocykli, swój pierwszy motocykl zbudował 35 lat temu. Konstrukcja ta przewyższała osiągami wszystko, co poruszało się wówczas na dwóch kołach. Produkowany w niewielkiej liczbie i bardzo drogi stał się maskotą milionerów, a teraz stare Munchy są nie lada gratką dla kolekcjonerów.
Thomas Petsch wspólnie ze znajomymi postanowił zrealizować swe marzenia i stworzył Mammutha. Już w założeniach miał to być motocykl o imponującej mocy i rozmiarach. Inżynier Konrad Czwordon z Ostrowa Wielkopolskiego pomógł urzeczywistnić plany Petscha i zaczął je realizować według koncepcji Friedela Muncha, uwzględniając trzydziestopięcioletni postęp techniczny.
Prototyp zbudowano w warsztacie Friedela Müncha w Laubach (Niemcy). Tam też zaprojektowano sylwetkę motocykla. Firma Munch Motor Technik przeprowadziła się do Ostrowa Wielkopolskiego i właśnie tam pod okiem Konrada Czwordona 15-osobowy zespół wytwarza supermotocykl Münch Mammutch 2000.
Wielkość produkcji przewidziana jest na 249 sztuk. Niemal wszystkie elementy motocykla wykonuje się ręcznie i sprawdza indywidualnie. Za każdy z podzespołów odpowiada technik przeprowadzający wszystkie niezbędne czynności montażowe.


Dane techniczne Münch Mammut 2000:

SILNIK

 

Typ silnika:

rzędowy, 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą, pojemność 1998 cm3

Rozrząd:

DOHC, cztery zawory na cylinder, z hydrauliczną regulacją luzu

Stopień sprężania:

9,0:1

Moc maksymalna:

260 KM (192 kW) przy 5680 obr./min

Maksymalny moment obrotowy:

386 Nm przy 3500 obr./min

Zasilanie:

wtrysk paliwa Motronic, turbosprężarka

PRZENIESIENIE NAPĘDU

 

Przełożenie wstępne:

koła zębate

Sprzęgło:

wielotarczowe, mokre

Skrzynia biegów:

6-stopniowa

Przeniesienie na tylne koło:

łańcuch zębaty typu 0-Ring

PODWOZIE

 

Rama:

podwójna rurowa

Zawieszenie:

widelec teleskopowy upside-down, o średnicy rur nośnych 43 mm, tył - wahacz aluminiowy, z centralnym elementem resorująco-tłumiącym

Hamulec:

przód - dwie tarcze, o średnicy 320 mm, zaciski ośmiotłoczkowe, tył - jedna tarcza o średnicy 280 mm

Ogumienie:

przód - 120/70 ZR 17, tył - 200/50 ZR 17

MASY I WYMIARY

 

Masa bez płynów:

354 kg

Rozstaw osi:

1540 mm

Wymiary:

2146x800x1033 mm

Wysokość siodła:

780 mm

Pojemność zbiornika paliwa:

780 mm

OSIĄGI

 

Prędkość maksymalna:

250 km/h (ograniczona elektronicznie)

 

 

Cena:

86 000 euro

 

Źródło: http://www.wielkopolska.com.pl/