|
|
|
Münch Mammut 2000
Zasługuje na miano supermotocykla, i to nie ze względu na wygląd, ale również na osiągi i zaawansowaną technikę.
Produkowany w Polsce, w Ostrowie Wielkopolskim przez firmę Münch Motor Technik, Mammut jest ekskluzywnym motocyklem, którego wszystkie podzespoły wytwarzane są z najwyższej jakości materiałów i dostarczane przez najlepszych i najdroższych wykonawców. Owiewki, zbiorniki paliwa i błotniki wykonano z włókna węglowego, amortyzatory dostarcza szwedzka firma Ohlins, układ hamulcowy Spiegler, a osprzęt kierownicy - Magura.
Ojcami mmotocykla są Friedel Münch i Thomas Petsch.
Frieder Münch to konstruktor i pasjonat motocykli, swój pierwszy motocykl zbudował 35 lat temu. Konstrukcja ta przewyższała osiągami wszystko, co poruszało się wówczas na dwóch kołach. Produkowany w niewielkiej liczbie i bardzo drogi stał się maskotą milionerów, a teraz stare Munchy są nie lada gratką dla kolekcjonerów.
Thomas Petsch wspólnie ze znajomymi postanowił zrealizować swe marzenia i stworzył Mammutha. Już w założeniach miał to być motocykl o imponującej mocy i rozmiarach. Inżynier Konrad Czwordon z Ostrowa Wielkopolskiego pomógł urzeczywistnić plany Petscha i zaczął je realizować według koncepcji Friedela Muncha, uwzględniając trzydziestopięcioletni postęp techniczny.
Prototyp zbudowano w warsztacie Friedela Müncha w Laubach (Niemcy). Tam też zaprojektowano sylwetkę motocykla. Firma Munch Motor Technik przeprowadziła się do Ostrowa Wielkopolskiego i właśnie tam pod okiem Konrada Czwordona 15-osobowy zespół wytwarza supermotocykl Münch Mammutch 2000.
Wielkość produkcji przewidziana jest na 249 sztuk. Niemal wszystkie elementy motocykla wykonuje się ręcznie i sprawdza indywidualnie. Za każdy z podzespołów odpowiada technik przeprowadzający wszystkie niezbędne czynności montażowe.
Dane techniczne Münch Mammut 2000:
SILNIK |
|
Typ silnika: |
rzędowy, 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony
cieczą, pojemność 1998 cm3 |
Rozrząd: |
DOHC, cztery zawory na cylinder, z hydrauliczną
regulacją luzu |
Stopień sprężania: |
9,0:1 |
Moc maksymalna: |
260 KM (192 kW) przy 5680 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy: |
386 Nm przy 3500 obr./min |
Zasilanie: |
wtrysk paliwa Motronic, turbosprężarka |
PRZENIESIENIE NAPĘDU |
|
Przełożenie wstępne: |
koła zębate |
Sprzęgło: |
wielotarczowe, mokre |
Skrzynia biegów: |
6-stopniowa |
Przeniesienie na tylne koło: |
łańcuch zębaty typu 0-Ring |
PODWOZIE |
|
Rama: |
podwójna rurowa |
Zawieszenie: |
widelec teleskopowy upside-down, o średnicy
rur nośnych 43 mm, tył - wahacz aluminiowy, z centralnym elementem
resorująco-tłumiącym |
Hamulec: |
przód - dwie tarcze, o średnicy 320 mm,
zaciski ośmiotłoczkowe, tył - jedna tarcza o średnicy 280
mm |
Ogumienie: |
przód - 120/70 ZR 17, tył - 200/50 ZR 17 |
MASY I WYMIARY |
|
Masa bez płynów: |
354 kg |
Rozstaw osi: |
1540 mm |
Wymiary: |
2146x800x1033 mm |
Wysokość siodła: |
780 mm |
Pojemność zbiornika paliwa: |
780 mm |
OSIĄGI |
|
Prędkość maksymalna: |
250 km/h (ograniczona elektronicznie) |
|
|
Cena: |
86 000 euro |
Źródło: http://www.wielkopolska.com.pl/
|